donderdag 19 maart 2020

Enkele eerste berichtjes van onze medeleerlingen: TOF TOF TOF!!!


Hallo iedereen


We kregen vandaag al enkele berichtjes voor jullie in de mailbox.
We delen ze dan ook met veel plezier:

* Een eerste berichtje kwam van Robbe. Hij postte een linkje naar het ‘Mark-van-Ranst-lied’. Zeker de moeite om eens te beluisteren! Klik maar snel even op deze link:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/18/aalstenaar-schrijft-hit-over-marc-van-ranst-hopelijk-brengt-dit/

* Verder kreeg ik ook een foto doorgestuurd van Mathis die met heel veel goesting aan het werken was in zijn rekenboek: ;-)


Toffe foto, Mathis! We weten dat het werken niet altijd erg leuk is, zeker als je gewoon thuis zit… Maar… weet, samen met jou kregen nog een heleboel andere leerlingen (en niet alleen van onze school hoor ;-) ) een werkbundeltje mee naar huis. Houd de moed erin!

* Grace postte ook nog een berichtje. Je kan het op deze blog al vinden als reactie op de post: ‘Houden we contact?? Samen tegen corona!’. Ik voeg het hier ook nog eens bij:

Liefste klasgenootjes, we zijn pas enkele dagen verder en ik mis jullie echt! Ik hoop dat er een manier is om elke dag eens contact te maken met de klas, wat denk je Juf Siska? Is zoiets haalbaar? Vele groetjes en een dikke knuffel, Grace xxx

Hey Grace, dat is een goede vraag. Helaas weet ik daar niet direct een antwoord op. Ik weet niet of er mogelijkheden zijn om met een grote groep of al wie dat wenst op hetzelfde moment met elkaar in contact te komen zonder bij elkaar in de buurt te zijn. Ik zal jouw vraagje sowieso ook eens doorsturen naar meester Bart die de computers doet. Wie weet, heeft hij een oplossing. Mochten er anderen een oplossing hiervoor weten, dan horen we het graag!

* Ook Andres vulde onze mailbox met enkele mopjes. Hij hoopt zo een lach op jullie gezicht te kunnen toveren:
-> Wat is rood en ligt op het strand?



Roodkrabje!!

-> Het ligt op strand en het zingt, wat is het???



Eddy Kwally!!!

-> Het is wit en staat in de hoek ???



Een gestrafte frigo

-> Als er een gat in zit, zit er geen gat in. Zit er geen gat in, dan zit er een gat in. Wat is het?



Antwoord: een WC bril


Zo, dat is het zowat voor vandaag! Wie weet, komt er morgen opnieuw een berichtje!!

Vele groetjes en een dikke knuffel van ons!!!





1 opmerking:

  1. Hallo iedereen,

    Ik verveel me nog niet. Ik moet van mama en papa mijn Frans bijhouden, ik heb al mijn bundel gemaakt, gebingeld en we krijgen ook veel voetbalhuiswerk.

    Groetjes van op afstand!
    Boaz

    BeantwoordenVerwijderen